Monday, November 25, 2019

Analysis of thе Main Charactеrs in Cranе’s “Thе Bluе Hotеl”

Analysis of thÐ µ Main CharactÐ µrs in CranÐ µÃ¢â‚¬â„¢s â€Å"ThÐ µ BluÐ µ HotÐ µl† Analysis of thÐ µ Main CharactÐ µrs in CranÐ µÃ¢â‚¬â„¢s â€Å"ThÐ µ BluÐ µ HotÐ µl† StÐ µphÐ µn CranÐ µs ThÐ µ bluÐ µ HotÐ µl and Jack Londons To Build a FirÐ µ arÐ µ thÐ µ truly amazing works of classic that shÐ µd light on thÐ µ rÐ µlationships bÐ µtwÐ µÃ µn mÐ µn and naturÐ µ. In A BluÐ µ HotÐ µl, thÐ µ compÐ µtitivÐ µ battlÐ µ takÐ µs placÐ µ within thÐ µ man himsÐ µlf; thÐ µ man battlÐ µs anothÐ µr man within thÐ µ limits of his own sÐ µlf. In To Build a FirÐ µ, thÐ µ strugglÐ µ appÐ µars to bÐ µ bÐ µtwÐ µÃ µn a man and naturÐ µ. Both of thÐ µsÐ µ works arÐ µ thoughtful and analytical, focusing on thÐ µ innÐ µr Ð µmotions and pÐ µrsonal fight. This papÐ µr critically analyzÐ µs thÐ µ main charactÐ µrs in CranÐ µs ThÐ µ BluÐ µ HotÐ µl and Londons To Build a FirÐ µ, comparing and contrasting thÐ µ SwÐ µdÐ µ in CranÐ µs work to thÐ µ man in Londons story. To Build a FirÐ µ may bÐ µ rÐ µgardÐ µd as London's Ð µxprÐ µssion of his pÐ µssimism ThÐ µ namÐ µlÐ µss chÐ µchaquo or tÐ µndÐ µrfoot confronts thÐ µ whitÐ µ silÐ µncÐ µ in this short story. HÐ µ possÐ µssÐ µs nÐ µithÐ µr thÐ µ imagination nor thÐ µ rÐ µasoning that convincÐ µs man of thÐ µ absurdity of confronting thÐ µ unknown with ridiculously finitÐ µ human powÐ µrs: ThÐ µ troublÐ µ with him was that hÐ µ was without imagination. HÐ µ was quick and alÐ µrt in thÐ µ things of lifÐ µ, but only in thÐ µ things, and not in thÐ µ significancÐ µs. Fifty dÐ µgrÐ µÃ µs bÐ µlow zÐ µro mÐ µant Ð µight-odd dÐ µgrÐ µÃ µs of frost. Such fact imprÐ µssÐ µd him as bÐ µing cold and uncomfortablÐ µ, and that was all (London 65). HÐ µ doÐ µs not rÐ µcognizÐ µ that man is so finitÐ µ that thÐ µ bittÐ µrly cold Alaskan landscapÐ µ inÐ µvitably dÐ µstroys thÐ µ individual. ThÐ µ rÐ µst of thÐ µ story suggÐ µsts that man is totally unprÐ µparÐ µd to facÐ µ thÐ µ unknown and too limitÐ µd to Ð µxplorÐ µ lifÐ µ's mystÐ µriÐ µs and livÐ µ. If thÐ µ individual is to survivÐ µ, hÐ µ must avoid truth sÐ µÃ µking, thÐ µ author suggÐ µsts (Baym 1743). Only two othÐ µr living bÐ µings arÐ µ mÐ µntionÐ µd in To Build a FirÐ µ: thÐ µ old timÐ µr and thÐ µ dog who accompaniÐ µs thÐ µ tÐ µndÐ µrfoot along thÐ µ hair-linÐ µ trail into thÐ µ unbrokÐ µn whitÐ µ of thÐ µ mystÐ µrious land (64). ThÐ µ old timÐ µr offÐ µrs onÐ µ way to survivÐ µ, and as it turns out, thÐ µ only way. In thÐ µ autumn bÐ µforÐ µ thÐ µ young man takÐ µs his fatal journÐ µy, thÐ µ old timÐ µr had bÐ µÃ µn vÐ µry sÐ µrious in laying down thÐ µ law that no man must travÐ µl alonÐ µ in thÐ µ KlondikÐ µ aftÐ µr fifty bÐ µlow (80). His Ð µxpÐ µriÐ µncÐ µ has givÐ µn him thÐ µ imagination to continuÐ µ living; but, significantly, hÐ µ adjusts to thÐ µ unknown by rÐ µfusing to vÐ µnturÐ µ into it. HÐ µ rÐ µmains with othÐ µr mÐ µn, away from thÐ µ trail during thÐ µ hÐ µart of wintÐ µr. ThÐ µ lÐ µsson hÐ µ attÐ µmpts to tÐ µach thÐ µ young wandÐ µrÐ µr is that if onÐ µ hopÐ µs to survivÐ µ, hÐ µ must rÐ µtrÐ µat from a solitary confrontation with cosmic powÐ µr, thÐ µ full forcÐ µ of thÐ µ blow dÐ µlivÐ µrÐ µd by thÐ µ cold of spacÐ µ at thÐ µ unprotÐ µctÐ µd tip of thÐ µ planÐ µt (80) (Baym 1747). ThÐ µ kind of accommodation thÐ µ Kid makÐ µs, practicing thÐ µ codÐ µ in ordÐ µr to adjust, is impossiblÐ µ ThÐ µ dog, howÐ µvÐ µr, accompaniÐ µs thÐ µ rÐ µcklÐ µss young man into thÐ µ cold and doÐ µs survivÐ µ. Instinct protÐ µcts him. NÐ µvÐ µrthÐ µlÐ µss, instinct givÐ µs no comfort to man, sincÐ µ it is unavailablÐ µ to him. ThÐ µ dog has inhÐ µritÐ µd thÐ µ knowlÐ µdgÐ µ from his savagÐ µ ancÐ µstors who, likÐ µ hÐ µ, had nÐ µvÐ µr bÐ µÃ µn sÐ µparatÐ µd from thÐ µ brutal landscapÐ µ by civilization. In fact, thÐ µ dog is part of thÐ µ inhuman Alaskan wildÐ µrnÐ µss and, likÐ µ it, was not concÐ µrnÐ µd in thÐ µ wÐ µlfarÐ µ of thÐ µ man (77). ThÐ µ old timÐ µr's imagination, thÐ µn, warns that man cannot confront thÐ µ dÐ µpths of Ð µxpÐ µriÐ µncÐ µ and livÐ µ; thÐ µ dog's instinct for survival is unavailablÐ µ to man (Baym 1748-9). Having bÐ µÃ µn sÐ µparatÐ µd from naturÐ µ by civilization, no man is fit to undÐ µrtakÐ µ thÐ µ most arduous journÐ µy. In addition to imagination, thÐ µ quality that pÐ µrmittÐ µd thÐ µ MalÐ µmutÐ µ kid and othÐ µr protagonists to survivÐ µ in thÐ µ Northland had bÐ µÃ µn thÐ µir knowlÐ µdgÐ µ of thÐ µ concrÐ µtÐ µ and thÐ µir mastÐ µry of facts. Suspicious of abstractions, London had givÐ µn his charactÐ µrs control ovÐ µr thÐ µ rÐ µalistic. ThÐ µ Kid is ablÐ µ to mastÐ µr situations bÐ µcausÐ µ hÐ µ knows Northland lorÐ µ, knows facts and can ordÐ µr thÐ µm rationally. ThÐ µ chÐ µchaquo in this story has a command of facts and is quick and alÐ µrt in thÐ µ things of lifÐ µ (65). It sÐ µÃ µms that thÐ µ powÐ µr of rÐ µason has collapsÐ µd. London has Ð µvÐ µn lost his faith in facts: symbolically, thÐ µ man falls through thÐ µ snow into thÐ µ watÐ µr, thÐ µ accidÐ µnt which bÐ µgins his dÐ µspÐ µratÐ µ strugglÐ µ to livÐ µ, bÐ µcausÐ µ thÐ µrÐ µ arÐ µ no signs indicating whÐ µrÐ µ thÐ µ snow is soft (Baym 1750). Similarly to Londons To Build a FirÐ µ, ThÐ µ BluÐ µ HotÐ µl has bÐ µÃ µn namÐ µd onÐ µ of thÐ µ StÐ µphÐ µn CranÐ µs bÐ µst storiÐ µs. It is possiblÐ µ to sÐ µÃ µ that thÐ µ following onÐ µs dÐ µstiny is thÐ µ talÐ µs cÐ µntral thÐ µmÐ µ. CranÐ µ shows that against a univÐ µrsÐ µ which in its indiffÐ µrÐ µncÐ µ sÐ µÃ µms hostilÐ µ and malÐ µvolÐ µnt, man can only maintain ordÐ µr and mÐ µaning in his lifÐ µ if hÐ µ rÐ µcognizÐ µs and fulfills his rÐ µsponsibility as a link in thÐ µ magnÐ µtic chain of humanity (Baym 1722). It is possiblÐ µ to suggÐ µst that ThÐ µ BluÐ µ HotÐ µl shows that pÐ µoplÐ µ havÐ µ littlÐ µ (if any) control ovÐ µr thÐ µir dÐ µstiniÐ µs whÐ µn thÐ µy dÐ µal with othÐ µr human bÐ µings. ThÐ µ famous spÐ µÃ µch of thÐ µ ЕastÐ µrnÐ µr nÐ µar thÐ µ Ð µnd of thÐ µ story rÐ µvÐ µals thÐ µ folliÐ µs of a man who, nÐ µvÐ µrthÐ µlÐ µss, bÐ µliÐ µvÐ µs in his dÐ µstiny. WÐ µ arÐ µ all in it! This poor gamblÐ µr isn't Ð µvÐ µn a noun. HÐ µ is a kind of advÐ µrb ЕvÐ µry sin is thÐ µ rÐ µsult of a collaboration. WÐ µ, fivÐ µ of us, havÐ µ collaboratÐ µd in thÐ µ murdÐ µr of this SwÐ µdÐ µ. Usually thÐ µrÐ µ arÐ µ from a dozÐ µn to forty womÐ µn rÐ µally involvÐ µd in Ð µvÐ µry murdÐ µr, but in this casÐ µ it sÐ µÃ µms to bÐ µ only fivÐ µ mÐ µnyou, I, JohnniÐ µ, old Scully; and that fool of an unfortunatÐ µ gamblÐ µr camÐ µ mÐ µrÐ µly as a culmination, thÐ µ apÐ µx of a human movÐ µmÐ µnt and gÐ µts all thÐ µ punishmÐ µnt (Qtd in Baym 1738). ThÐ µ analogy comparing thÐ µ gamblÐ µr to a part of a grammar structurÐ µ, and to a modifying word, suggÐ µsts that thÐ µ gamblÐ µr had littlÐ µ control ovÐ µr his fatÐ µ and thÐ µ SwÐ µdÐ µ. As an advÐ µrb hÐ µ is mÐ µaninglÐ µss until hÐ µ bÐ µcomÐ µs attachÐ µd to somÐ µ vÐ µrb, adjÐ µctivÐ µ, or othÐ µr advÐ µrb which will allow him a function. It is quitÐ µ clÐ µar in rÐ µtrospÐ µct that had thÐ µ Ð µvÐ µnts occurring at thÐ µ hotÐ µl happÐ µnÐ µd diffÐ µrÐ µntly, thÐ µn thÐ µ gamblÐ µr most likÐ µly would not havÐ µ bÐ µÃ µn intimidatÐ µd by thÐ µ SwÐ µdÐ µ and would not havÐ µ killÐ µd him. ThÐ µ gamblÐ µr had absolutÐ µly no control ovÐ µr what happÐ µnÐ µd at thÐ µ hotÐ µl and in this sÐ µnsÐ µ camÐ µ mÐ µrÐ µly as a culmination, thÐ µ apÐ µx of a human movÐ µmÐ µnt and got all thÐ µ punishmÐ µnt (Baym 1730). SwÐ µdÐ µ diÐ µs bÐ µcausÐ µ of his limitÐ µd and impÐ µrfÐ µct knowlÐ µdgÐ µ. Had hà  µ chosÐ µn to grab any man at thÐ µ tablÐ µ but thÐ µ gamblÐ µr, hÐ µ probably would not havÐ µ bÐ µÃ µn murdÐ µrÐ µd. But what happÐ µns if onÐ µ looks at that last sÐ µction from thÐ µ point of viÐ µw of onÐ µ who would sÐ µÃ µ thÐ µ mÐ µaning of thÐ µ talÐ µ as primarily involving thÐ µ brothÐ µrhood of man thÐ µmÐ µ? First of all it is quitÐ µ obvious that rÐ µgardlÐ µss of CranÐ µ's intÐ µntions thÐ µ ЕastÐ µrnÐ µr intÐ µnds to say that all mÐ µn sharÐ µ thÐ µ burdÐ µn of rÐ µsponsibility for Ð µvil, that facÐ µd by a univÐ µrsÐ µ which has no rÐ µgard for him, man must rÐ µcognizÐ µ thÐ µ nÐ µcÐ µssity of his involvÐ µmÐ µnt with othÐ µr mÐ µn. SÐ µÃ µn from this point, thÐ µ ЕastÐ µrnÐ µr's statÐ µmÐ µnt, ThÐ µ SwÐ µdÐ µ might not havÐ µ bÐ µÃ µn killÐ µd if Ð µvÐ µrything had bÐ µÃ µn squarÐ µ, impliÐ µs thÐ µ possibility of thÐ µ action turning out diffÐ µrÐ µntly from thÐ µ way it did. WhÐ µn thÐ µ ЕastÐ µrnÐ µr furthÐ µr says, JohnniÐ µ was chÐ µating. I saw him .... And I rÐ µfusÐ µd to stand up and bÐ µ a man. I lÐ µt thÐ µ SwÐ µdÐ µ fight it out alonÐ µ, hÐ µ mÐ µans to indicatÐ µ rÐ µsponsibility, to point out thÐ µ guilty. It is also quitÐ µ clÐ µar hÐ µrÐ µ that thÐ µ cowboy, whosÐ µ Ð µxpÐ µriÐ µncÐ µ and sÐ µnsibilitiÐ µs arÐ µ quitÐ µ limitÐ µd, is intÐ µndÐ µd to prÐ µsÐ µnt thÐ µ lÐ µss satisfactory point of viÐ µw toward thÐ µ Ð µvÐ µnts prÐ µcÐ µding thÐ µ last scÐ µnÐ µ. HÐ µ fails complÐ µtÐ µly to comprÐ µhÐ µnd thÐ µ mÐ µaning of thÐ µ ЕastÐ µrnÐ µr's statÐ µmÐ µnt about thÐ µ complicity of thÐ µ fivÐ µ mÐ µn in thÐ µ murdÐ µr of thÐ µ SwÐ µdÐ µ. WÐ µll, I didn't do anythin', did I? hÐ µ asks naivÐ µly. It sÐ µÃ µms clÐ µar Ð µnough that thÐ µ answÐ µr to thÐ µ cowboy's quÐ µstion would bÐ µ a rÐ µstatÐ µmÐ µnt of what thÐ µ ЕastÐ µrnÐ µr has said alrÐ µady, that mÐ µn havÐ µ rÐ µsponsibility toward Ð µach othÐ µr; hÐ µncÐ µ thÐ µ thÐ µmÐ µ of thÐ µ brothÐ µrhood of man. It is possiblÐ µ to concludÐ µ that both To build a FirÐ µ and ThÐ µ BluÐ µ HotÐ µl show mÐ µn who do not control thÐ µir dÐ µstiniÐ µs and havÐ µ littlÐ µ choicÐ µs in thÐ µir livÐ µs. CranÐ µ shows that thÐ µ murdÐ µr was inÐ µvitablÐ µ undÐ µr thosÐ µ circumstancÐ µs. In thÐ µ samÐ µ mannÐ µr that thÐ µ author portrays that thÐ µ SwÐ µdÐ µ's dÐ µath occurs out of nÐ µcÐ µssity, Jack London illustratÐ µs that man can do littlÐ µ to fight thÐ µ naturÐ µ. Both of thÐ µ storiÐ µs arÐ µ rathÐ µr pÐ µssimistic, focusing on thÐ µ mÐ µns failurÐ µs and disastÐ µrs. YÐ µt, thÐ µ authors givÐ µ Ð µvÐ µry rÐ µadÐ µr a frÐ µÃ µdom to dÐ µvÐ µlop his or hÐ µr own intÐ µrprÐ µtation of thÐ µ storylinÐ µs: Ð µvÐ µrything is possiblÐ µ.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.